Wednesday 24 July 2013

OGKL di bulan Ramadhan

OGKL aktiviti sepanjang bulan Ramadhan ni tak beraksi di hutan atau gunung. Majlis buka puasa, IFTAR dikalangan warga OGKL diadakan secara gotong-royong. Rumah Rindu Alam sekali lagi menjadi host acara.

Gotong-royong bermula lepas waktu Zohor, Sup campur gear-box & daging menjadi menu utama. Ada beberapa kumpulan, yang buat begedil, yang tukang mengoreng, yang buat roti jon, yang sediakan air, yang sediakan lauk-pauk sampingan, yang masak nasi, yang celur mee & bihun. Yang susun meja dsbg.
Penyediaan Begedil


Gentel begedil
Goreng Begedil

Penyediaan air tembikai

Menu nasi arab dan seekor kamping panggang yang ditempah menjadi menu yang laris. Kuih-muih yang turut disumbangkan, dadih, cup caramel dll lagi memeriahkan meja hidang.

Kemeriahan makin terasa dengan kehadiran sabahagian lagi warga OGKL diwaktu hampir berbuka puasa. Ada yang datang waktu more dan tak terlepas yang singgah sahur ditengahmalam. Lebih kurang 112orang kesemuanya. 
Berbuka puasa
Kaum bapa dapat bersolat jemaah maghrib, insya' serta berterawih bersama.

Gotong-royong ditamatkan dengan membersih bekas-bekas hidang dan membersihkan periuk-belanga serta menguruskan sampah yang ada.


Foto masak Sup Gear-box masuk akhbar theStar

3 comments:

  1. Minta maaf lah tak dapat menghadiri majlis gilang gemilang ni. Balik dari outstation pun dah dekat jam 10pm. Sampai di rumah, mandi dan solat terus pengsan ketiduran

    ReplyDelete
  2. memang taw wakjan.. tertunggu2 mana wakjan ni..

    ReplyDelete
  3. Sapa suruh wak jan balik rumah dulu.
    Jumpa di lain acara

    ReplyDelete