Monday 18 March 2019

Meneroka sekitar Annapurna Base Camp

Trip sampai ke ABC agak biasa, trip meneroka sekitar ABC agak rare. Trip rare dengan apip sukar dipisahkan. Ada apa di ABC untuk diteroka? Best tak? Ini semua subjektif, apa pun jiwa kembara tak boleh lari dari rasa ingin meneroka.

Tempat wajib berfoto di ABC, papantanda ABC
Setiap yang ke ABC ada matlamat. Matlamat peribadi Apip untuk meneroka ABC. Nak tengok setiap sudut ABC bukan sekadar di papan tanda selamat datang ABC. Bukan juga sekadar di restoren mahupun guesthouse ABC. Ingat ye Base Camp disini dah tersedia guesthouse, tak perlu pacak khemah lagi.
ABC guesthouse
ABC guesthouse dari jarak lain
Jarak dari Papantanda Selamat Datang / Namastee ABC ke ABC guesthouse sekitar 200meter dan beza ketinggian dalam linkungan 10 meter. Dari ABC guesthouse ke tugu Anatoli pula berjarak lebih kurang 80meter. Beberapa meter dari tugu Anatoli pula ada tebing glasier. Cukuplah meneroka hingga sini.
Tugu Anatoli
Panorama sekitar tugu
Hasil dari meneroka eloklah ditunjuk dengan foto. Memandangkan tinggal Apip & Eryn saja, sahabat yang lain bergerak pulang dari papantanda, masa ke tandas, tukar-tukar OOTD. Masa berfoto terpaksa disingkatkan sesingkat yang boleh.

Rugi atau tidak meneroka ABC, nilailah sendiri. Pada Apip andai tak mengah tiba di ABC, elok luangkan masa meneroka dan lebihkan berfoto.

-apip embi-

lagi foto-foto





 Posting sebelum ni ::



0 comments:

Post a Comment