Wednesday 27 February 2019

5 Perkara yang boleh main dengan salji/ais di ABC trek

Trek di ABC semasa musim salji (winter), tinggal di guesthouse tanpa keluar bermain tentu bosan. 5 perkara yang anda boleh buat dan main dengan salji dan juga ais semasa di ABC untuk panduan.

Annapurna Base Camp semasa musim salji (winter)
SATU::
Main baling-baling salji ni agak biasa dan akan jadi luar biasa andai anda tak main baling-baling salji lansung. Jangan tunjuk nerd sangat. Apa nak malu. Eryn selalu bagi ayat selamat, "we're from tropical country, never have snow" bila ada Mat Saleh pandang. Mat Saleh UK pun main salji apa. Nak lagi ekstrem main masukkan salji dalam seluar kawan.

DUA:: Main buat snowman, kena gigih ye, dan tahan kebas tangan tu.
Perlawanan dari pendaki UK lawan pendaki Australia membuat mini showman. 
Snowman saiz normal
TIGA:: Main redah salji yang dalam. Buat merasa macam biasa tengok dalam TV. Seronok juga, tapi penat angkat kaki tinggi-tinggi. Kalau tak berani, main lari-lari atas timbunan salji pun boleh. Yang ni kena kenal pasti dulu supaya anda tak tertimbus dengan salji pula.
Main kejar-kejar 
EMPAT: Main dalam hujan salji, waktu ni tak perlu baling-baling salji kunun turun dari langit. Memang betul-betul turun. Jangan lama-lama ye nanti demam kesejukan. Nak bagi salji melekat kat rambut, dan misai kena lama-lama tunggu dalam salji.

Walau sejuk, biar ada pengalaman.
LIMA:: Main pedang ais, kalau jumpa baru boleh main pedang ais. Sekali berlaga betul-betul boleh patah. Main-main lawan udahlah. Nama pun main pedang ais.
Mana pesaing ni! pedang patah ke.
Penat bermain kena berehat
- apip embi -

Posting sebelum ni ::

0 comments:

Post a Comment