Thursday 13 June 2013

Travelog Everest Felda 2013 : Prolog



Travelog Everest Felda 2013 (TEF2013) satu perkongsian perjalanan Apip Embi dalam misi ini, bertapa di bumi Himalaya. Bukan catatan harian dan rutin hidup selama 2 bulan yang ingin dikongsi. Jauh lagi hal-hal peribadi yang bersifat peribadi.

Sesuatu yang ingin diketengahkan, pengalaman menempuh dugaan, persekitaran, budaya, kepercayaan, cabaran alam, kerja dan sebagainya. Sesuatu yang dapat memberi kesan pada diri. Manfaat yang boleh diperolehi bersama.

TEF2013 akan disiar / dikongsi dalam beberapa siri dengan topik berbeza. Pengalaman, ekspedisi, kehidupan, amalam, tips yang signifikasi untuk dijadikan panduan atau sempadan dalam menempuh cabaran hidup di Himalaya.

Hal-hal yang baik ditunjolkan bukan untuk riak & ujub. Amalan yang baik ini moga diteruskan & ditingkatkan oleh petapa-petapa seterusnya yang berkelana di Banjaran Himalaya.

TEF2013, mungkin agak berbeza dari catatan travelog rakan-rakan yang sama-sama dalam misi ini. Sesuatu yang dialami, dipandang dari sudut yang berbeza. Hal-hal sampingan yang tidak diketepikan, malah dikupas mengikut pandangan peribadi.

"Tidak dijadikan sesuatu itu sebagai tanda kebesaran Illahi melainkan buat orang-orang yang berfikir dan beriman"


0 comments:

Post a Comment