Thursday 11 October 2012

Terselit di Media

Minggu ni agak unik, minggu Apip TERSELIT di media. Nampak benar diri ni bukan subjek utama yang 'cover by' media.  Apapun tetap jadi satu yang tidak biasa bila sampai 6 kali terselit di media dalam tempoh seminggu. 

Bila sebut TERselit ni, ada yang perasan, ada yang tidak dan ada yang ragu-ragu. Senarai TERselit  dimedia minggu sudah seperti berikut:-

29/09/2012 Sabtu: Kosmo, Segmen2, Rencana Utama
29/09/2012 Sabtu: TV3, Buletin Utama
02/09/2012 Selasa: BeritaHarian, Sisipan Sentral
03/09/2012 Rabu: HarianMetro, Variasi, Wajah-wajah
06/09/2012 Sabtu: UtusanMalaysia, .Com, Lasak & Santai

Hah terselit pun boleh sampai 5 kali seminggu. 

Kosmo, Segmen2, Rencana Utama. 
Judul rencana Puas Tawan Tujuh Puncak Dunia. Qobin adalah subjek utama yang media 'cover'. Apip sebagai pendaki pengiring semasa Qobin ke salah satu World 7 Summit - Mt Kosciusko dan bergambar bersama di puncak gunung ini. Gambar fail media ini mendapat tempat sekali lagi dan sahTERSELIT. SMS dari Qobin "… Gambar kita semua di australia pun ada.."


TV3, Buletin Utama
Waktu ni Apip dan keluarga tak dapat ikuti sebab ada aktiviti Alumni di Hulu Langat bersama sahabat-sahabat rekreasi. Tapi difahamkan TERSELIT dalam 'cover' pemilihan KE7B Everest Felda. KE7B mengadakan sessi pemilihan anak-anak Felda untuk mendaki Everest. Kehadiran Apip sebagai P, penyelit (panel). Tak hairanlah kalau bukan subjek utama media. 
"Abg Apip, nampak Abg Apip dalam (TERSELIT) Buletin Utama semalam, terlibat dengan pemilihan Everest Felda ye"
"Apip, macam kau terselit dalam Buletin Utama semalam"

BeritaHarian, Sisipan Sentral
Sisipan kecil berkenaan pemilihan KE7B Everest Felda, Sudahlah ruang sisipan, TERSELIT juga kelibat Apip dalam banyak-banyak calon/panel yang hadir.

HarianMetro, Variasi, Wajah-wajah
Sekali lagi berita dari wartawan Rahim Rahmat berkenaan KE7B Everest Felda, Apip yang turut bawa kamera untuk rakaman peribadi tak lepaskan peluang untuk shoot bila sessi fitness. Kali ini TERSELIT kelibat Apip dengan muka disebalik kamera. Siapa yang tau kewujudan Apip disini, dapatlah 'spot' mana Apip.

UtusanMalaysia, .Com, Lasak & Santai
Rencana Mengenai pendakian G. Merbabu oleh wartawan Rohana Man yang mengikuti Ekspedisi 2M1L OGKL. Apip sebagai ketua ekspedisi dipilih untuk cuma TERSELIT. Sisipan .Com yang menyasarkan remaja bawah 30 tahun untuk di'cover'. Penglibatan Apip hanya diselit dalam foto beramai-ramai. Lega sikit bila 3 foto dari Apip jadi pilihan wartawan. Harap imbuhan yang dijanjikan akan diterima juga.

Beginilah kisah TERSELIT di media untuk seminggu.

0 comments:

Post a Comment