Thursday 13 June 2013

TEF2013-01 :: Lambaian di KLIA



Kumpulan pendaki & Krew KE7B bersama Datuk Akmar (tengah)
Tanggal 2 April 2013. Hari bermulanya Misi Ekspedisi KE7B Felda Everest 2013. Ekspedisi membawa anak-anak Felda ke puncak G. Everest yang dianjurkan oleh Kelab Eksplorasi 7 Benua. 

Hari ini jugalah sahih Apip sebagai salah seorang krew KE7B yang akan mengikuti misi ini. 5 pendaki utama Felda berserta 2 orang jurulatih yang akan menyahut cabaran ke puncak Everest. 7 orang anak-anak Felda sebagai pendaki sokongan, 3 orang lagi pendaki sokongan atau krew dari KE7B (import dari Kelab Orang Gunung Kuala Lumpur- OGKL) - Apip, Ramli & Aliph.

Hari pertama misi, perasaan yang bercampur baur. Semangat yang membara, berdebar-debar, sayu & pilu meninggalkan ahli keluarga dan semua rasa ada berbaur di hati pada waktu ini. 

Apip family - foto sebelum berlepas,
gambar foto sekeluarga yang sering jadi tatapan sepanjang pertapaan
Di KLIA, ahli keluarga rakan-rakan sependakian, pengiat-pengiat outdoor, peminat-peminat outdoor, orang kampung, orang Felda tak lepas peluang memberi semangat & lambaian terakhir. Media dan wakil penaja turut meraikan hari pertama misi ini sebelum kami berangkat pergi.

Penaung KE7B, Datuk Akmar juga turut hadir dan memberi kata-kata perangsang terakhir sebelum kaki melangkah ke Border Gate. Lambaian kalian di KLIA disemat  kemas di sanubari.

Hari pertama bagi misi selama 2 bulan, hari yang diingati buat kami.

KRESMA - Meraikan Deeno & Apip dengan kek














Bergambar dengan sahabat

0 comments:

Post a Comment