Monday 3 December 2012

Berjalan ke Outdoor Shop di Sydney City Center


Berjalan ke Outdoor Shop di Sydney City Center



Bagi mereka yang ke Sydney dan ingin ke kedai-kedai outdoor. Apip sarankan berjalanlah di Kent Street bermula dari persimpangan Liverpool Street, agak berhampiran Chinatown. Hasil google menyenaraikan 2-3 kedai outdoor sahaja.

























Impian untuk membeli kasut jenama yang tiada di Malaysia terpaksa dibatalkan memandangkan baru sahaja beli kasut. Apa pun rancangan jelajah kedai outdoor diteruskan. Tak sangka pula kedai outdoor berselang kiri kanan jalan. Habis semua diterjah, windows shopping.

Antara kedai yang ada, Paddy Pillin, kedai tempatan yang turut mengeluarkan jenama sendiri dengan label Pillin selain turut menjual jenama outdoor lain. Kedai Macpac yang banyak memasarkan jenama Macpac sendiri. Kedai Kathmandu, jenama pilihan Dr Mafeitz, sayang kedai ni tengah tutup untuk season sale 2 hari lagi. Menariknya jaket Kathmandu ni, design fabrik bercorak. 























Lain kedai seperti Shoeologies, Mountain Design, Larry Adler Ski & Outdoor yang banyak memasarkan barangan jenama Marmot. Boleh dikatakan barangan yang berwarna hitam atau tidak ceria tidak ada di kedai ini. Lihat foto, betapa cerianya warna-warna barangan yang dipamerkan. Kedai berikutnya Mountain Equipment yang fokus pada aktiviti mountaineering, jenama Lowe Alpine antara yang dipasarkan disini.




SNOWGUM kedai ski & outdoor turrut menawarkan pelbagai barangan untuk  pendaki dari kepala hingga ke kaki. Kedai terakhir yang sempat dikunjungi Colombia. Tak semua produk Columbia yang ada di sini dibawa masuk ke Malaysia. Sempat sambar kemeja satu untuk Eryn dalam misi berjalan ke Outdoor Shops di Sydney City Center.




#Pembelian barangan gore-tek di Sydney Outdoor Shops lebih murah berbanding di butik-butik Malaysia & season sale (tamat musim sejuk) bermula hujung November.


0 comments:

Post a Comment