Friday 27 December 2019

5 sebab perlu miliki MORU Sleeping Bag

Pendaki-pendaki yang tercari-cari sleeping bag, selepas berpeluang menggunakan Moru Sleeping Bag di Haba Snow Mountain, China pada musim sejuk ni, 5 sebab ni buat anda rasa tak menyesal memiliki MORU Sleeping Bag.


Pertama: KECIL
Saiz (pakaging) didalam kelonsong beg hanya besar sedikit dari tapak tangan, tengok foto. Bukan mudah nak dapat sleeping beg sebesar ini. Malah ada Sleeping Liner yang sama saiz dengan MORU Sleeping Bag ini. Bila saiz kecil, nak bawa mengembara pun mudah, tak perlu ruang yang besar dan beg yang besar hanya untuk isi sleeping bag. 



Kedua: RINGAN
Kecil kalau berat buat apa. MORU Sleeping Beg ni ringan. Seberat 0.6kg atau 600g sahaja mengikut maklumat dari Moru Ringan bukan.

Ketiga: -5 Darjah Celcius
Ini yang dikatakan kecil-kecil cili api, walaupun kecil tapi bukan calang-calang spesifikasi. Spesifikasi ini amat sesuai untuk tidur di bawah flysheet negara kita dan serantau. Sesuai juga yang nak tidur dalam khemah di tapak-tapak khemah negara sejuk. Juga selesa nak guna di Tea house/guesthouse ABC (Annapurna Base Camp), EBC (Everest Base Camp) dan setara dengannya. Haba Basecamp dikira setara. Walaupun gebar (blanket) disediakan, nyaman guna MORU Sleeping Bag ni lain nikmatnya. Hanya mereka yang pernah rasa bergebar di Guesthouse pada musim sejuk boleh faham.

Keempat: Material GOOSE DOWN Insulation
MORU Sleeping Beg ini diisi dengan 100% Goose down dan dilabel dengan Insulation 900 Fill Power. Ini yang membuatkan MORU Sleeping Beg selesa hingga -5 Darjah Celcius. Bahan insulation / penebat yang digunakan bukan sebarang bahan. Goose Down Insulation juga diguna dalam Down Jacket bagi pendaki Everest.



Kelima: HARGA AMAT BERPATUTAN
Kombinasi spesifikasi ini dengan harga, amat sukar dicari. Harga yang ditawarkan MORU Niago pada harga RM150 dan tawaran RM135 amat berbaloi untuk dibeli. Mana nak dapat harga begini tanpa perlu terbang jauh. (harga pada Nov 2019)

Ingat LIMA sebab ini untuk anda memilih Sleeping Beg dan MORU Sleeping Beg pilihan yang membuat anda tidak ralat membeli.

Review lain apip berkenaan MORU Sleeping Beg ini, tiada spesifikasi yang jelas seperti, saiz pakaging, panjang dan lebar sleeping beg. Malah berat pun tidak dinyatakan. Satu lagi yang nak guna kena mahir dalam menyimpan semula sleeping beg. Anda perlu compress dulu dan masukkan dalam karung serta compress lagi sedikit menggunakan karung beg. Mungkin untuk penambahbaikan, perlu besarkan sedikit karung beg tanpa pengguna perlu compress semasa melipat sebelum disumbat kedalam karung beg.



Bagi yang ingin dapatkan MORU Sleeping Beg ini bolehlah ke premis seperti dibawah.

MORU SDN BHD (1271755K)
No 2-1 & 2-2 Jalan Cempaka 4/1, Desa Cempaka 2,
71800 Putra Nilai, Negeri Sembilan, MY

Google map : https://maps.google.com/?cid=18256351293108888452&hl=en&gl=us

🏫Operating hrs: -
Mon-Sun
12.00Noon- 12.00AM

atau pembelian online melalui FB Moru Niago


-apip embi-

0 comments:

Post a Comment